На сьогоднішній день суспільство має прийняти на себе серйозний виклик — створити здорове середовище для кожної дитини/підлітка, виховати покоління, здатне відстоювати гуманні взаємини між людьми. Нажаль, серед дітей та підлітків лишається поширеними високий рівень алкоголізму, вживання тютюнових виробів, наркотичних засобів та психотропних речовин, агресії, депресії, некомпетентності в інтимних відносинах. У зоні ризику залишаються діти з соціальних груп, які схильні до девіантної поведінки, яким потрібно інтегруватися у суспільство, що зараз знаходиться лише на порозі розвитку емпатії та навичок толерантності до людей.

Актуальність цього питання підкріплена зростанням кількості таких дітей. Посібник за даною програмою створений на основі багаторічного досвіду викладання в школах та роботи з дітьми. Оригінальність програми в тім, що в неї включені практичні поради щодо діагностики та корекції поведінки дітей та підлітків, досвід викладачів, відповідно до потреб суспільства, де майже кожен вчитель/вчителька може набути базові знання з корекційної педагогіки.

Навчально — методичний посібник забезпечує обов’язкові вимоги державних освітніх стандартів. Саме тому авторський колектив навчально-методичного посібника «Формування навичок безпечної поведінки в дітей та підлітків, причини та шляхи вирішення проблем, викликаних кризовими явищами» більше двадцяти років модернізує цей курс занять для закладів освіти, ставить за мету допомогти підростаючому поколінню знайти відповіді на гострі питання: як обрати найкращий спосіб поведінки в конкретній ситуації та скорегувати своє ставлення до певних життєвих обставин, включає в себе розвиваючу, виховну, цілісну, діяльнісну, комунікативну, самоосвітню, творчу та оздоровчу спрямованість.

Навчально-методичний посібник розроблено Всеукраїнським культурно-просвітницьким центром «Нове життя» з метою створення основних компетентностей щодо формування безпечної поведінки та шляхів вирішення проблем, що викликані кризовими явищами серед дітей та підлітків, а також для роботи з дітьми, які знаходяться в групі соціального ризику та схильних до девіантної поведінки.

Навчально-методичний посібник є допоміжним матеріалом для педагогічних працівників: психологів, соціальних педагогів, корекційних педагогів, асистентів вчителів, керівників гуртків та батьків, які пройшли навчання за даною програмою тощо.

Навчально-методичний посібник «Формування безпечної поведінки в дітей та підлітків, причини та шляхи вирішення проблем, викликаних кризовими явищами» може бути використаний як додатковий матеріал під час проведення виховних годин, тренінгів, таборів і гуртків у позашкільному просторі.

ЗМІСТ ПОСІБНИКА

Частина І.

Розділ І. Розвиток людини та перешкоди на шляху здорового способу життя.

Заняття №1. Особливості підліткового віку.

Заняття №2. Як можна пізнавати та розуміти себе.

Заняття №3. Як поліпшити відносини з оточуючими.

Заняття №4. Чим відрізняється ризикована поведінка від звичайної.

Заняття №5. Як ставитись до тютюнопаління.

Заняття №6. Що треба знати про алкоголізм.

Заняття №7. В чому небезпека наркоманії.

Розділ ІІ. Переваги та недоліки соціальних зв’язків.

Заняття №1. Що ти знаєш про дружбу.

Заняття №2. Булінг. Як відрізнити булінг від звичайних жартів.

Частина ІІ.

Розділ І. Позитивні та негативні соціальні явища.

Заняття №1. Що таке толерантність.

Заняття №2. Ми всі різні — ми всі рівні.

Заняття №3. Для чого розвивати емоційний інтелект.

Заняття №4. Агресія, депресія, суїцид — як протистояти.

Заняття №5. Безпека в Інтернеті, що таке секстінг, грумінг.

 

Розділ ІІ. Позитивні напрями в житті.

Заняття №1. Відповідальність: навіщо вона потрібна?

Заняття №2. Що таке інтимні відносини.

Заняття №3. Вибір професії.

Заняття №4. Навіщо потрібна фінансова грамотність.

Заняття №5. Тайм менеджмент.

Частина ІІІ.

Розділ І. Особливості альтернативної поведінки.

Заняття №1. Критичне мислення та життєва необхідність.

Заняття №2. Пірсинг та татуювання: за і проти.

Заняття №3. Культура та розлади харчової поведінки, частина І.

Заняття №3. Культура та розлади харчової поведінки, частина ІІ.

Розділ ІІ. Тренінги для дорослих, інклюзивна освіта, особливості життєдіяльності.

Тренінг №1. Особистість та її кордони.

Тренінг №2. Роздратування, агресія, гнів – міфи та реальність.

Тренінг №3. Особистість та її ідентичність.

Тренінг №4. Діти з груп ризику.

Тренінг №5. Що таке гіперактивність у дітей (СДУГ).

Тренінг №6. Розлад дефіциту уваги з гіперактивністю у підлітків.

Тренінг №7. Що таке мінімальна мозкова дисфункція у дітей.

Тренінг №8. Емоційно неврівноважені діти з розладами поведінки.

Тренінг №9. Прояви тривожності у дітей та підлітків.

Розділ ІІІ. Профілактика та корекція мовленнєвих порушень у дітей.

Тренінг №1. Попередження порушень мовлення у дітей засобами виховання.

Тренінг №2. Інноваційні логопедичні технології в корекційній роботі.

Тренінг №3. Корекція мовленнєвих порушень у дітей.

Тренінг №4. Розвиток рухової активності учнів/ць.